Logu tīrītāji

TOP „Bosch”, „Valeo”, „Trico” un „Tridon” logu tīrītāji.


Bosch (Vācija)
Kurš mūsdienās nepazīst BOSCH zīmolu? Būtu dīvaini, ja to nezinātu. Pats uzņēmums Bosch dibināts Štutgartē, Vācijā, vēl 1886. gadā. To dibināja Roberts Bošs. Bosch grupa, bez šaubām, ir globāls tehnoloģiju un pakalpojumu līderis. 2009. gadā kompānijas automašīnu un tehnoloģiju rūpniecības, patēriņa preču un celtniecības tehnoloģiju pārdošanas apjomi sasniedza 38.2 miljardus eiro. Bosch Grupa pārvalda vairāk nekā 300 meitas uzņēmumu un reģionālo kompāniju, kas atrodas vairāk kā 60 valstīs. Ja rēķina kompānijas pārdošanas un apkalpošanas partnerus, tad Bosch ir pārstāvēta 150 valstīs.

Valeo (Prancija)
Neatkarīga rūpniecības grupa ir pievērsusies dizainam, produktu un komponentu tirdzniecībai, kas ir saistīta ar integrētas sistēmas automašīnām un kravas auto. Valeo ir viens no pasaules līderiem automašīnu daļu piegādes jomā. Šobrīd Valeo ir sadalīta 11 filiālēs, lielākā daļa no tām ir nopirktas no ārzemju konkurentiem. Organizācija nodarbina 72 000 darbinieku 29 pasaules valstīs, vada 142 ražotnes un 10 distribūcijas centrus.
Valeo logu tīrītāji tiek instalēti vairākos oriģinālas uzbūves transporta līdzekļos pasaulē. Valeo ražo visu veidu logu tīrītāju sistēmas – priekšējiem un aizmugures logiem.

Trico (Lielbritānija)
Trico ir ASV kompānija, kas specializējas logu tīrītāju ražošanā. Tā ir viena no logu tīrītāju ražošanas līderēm pasaulē. Trico, vēlāk Tri-Continental Corporation, pirmie izgudroja logu tīrītājus jau 1917. gadā. Trico ir bijusi logu tīrītāju produktu rūpniecības līdere un inovāciju veicēja pēdējos 90 gadus. Oriģinālā Trico ražotne ar pirmo numuru ir ierakstīta ASV Nacionālajā vēsturisko vietu reģistrā.

Tridon (Dānija)
Uzņēmums Tridon dibināts 1976. gadā un specializējas rūpniecības un automašīnu rūpniecības tirgū. Tā ir simtprocentīgi Austrālijas pārvaldīta un vadīta kompānija.
Tridon ražo premium kvalitātes šļūteņu līmspīles un izplata plašu produktu sortimentu, tajā skaitā logu tīrītājus, termostatus, radiatoru uzgaļus, akumulatora spailes un kabeļus, relejus, dedzes moduļus un spoles, slēdžus un kabeļu sastiprinājumus.

Riepas un to nodilums

Samazinot riepu gaisa spiedienu, samazinās vertikālās elastības konstante, kas uzlabo braukšanas komfortu. Berze centrējas uz plecu rajonu un paātrina plecu nodilumu, tādējādi samazinot riepu mūža ilgumu. No otras puses, jo augstāks gaisa spiediens, jo grumbuļaināks brauciens, paātrinot protektora nodilumu vidus daļā.

Lielāka slodze uz riepām un lielāks riepu izliekums drīzāk iespējams, ja gaisa spiediens nav pietiekoši liels. Rezultātā protektora staigāšana uz saķeres virsmas kļūst lielāka un tas palielina berzi un silšanu.

Riepu nodilums parasti parādās pie vilces starp riepu un ceļa virsmu. Kad transportlīdzeklis sāk braukt un kad tiek pārslēgti pārnesumi, izbraucot līkumus vai bremzējot, riepas no ceļa virsmas saņem spēkus, piemēram, vilces, rotācijas un bremzēšanas, tajā pašā laikā riepas saņem pretspēkus ikvienam iepriekš minētajam spēkam un tos sauc par inerci. Ja inerce ir lielāka nekā riepas vilkme, riepa slīd inerces spēka virzienā. Veicot pēkšņu maiņu, uzsākšanu vai bremzēšanu, slīdēšanas vilces līmenis palielinās proporcionāli ātrumam un protektora nodilums palielinās.

Raksts sadarbībā ar realnets.lv

Lielā satiksmē uz šodienas ceļiem atkārtotas apstāšanās un uzsākšana ir galvenais cēlonis paātrinātai riepu nodilšanai. Jo biežāka ir bremžu lietošana un jo lielāks ir ātrums, jo lielāks ir riepu nodilums. Vilces un bremzēšanas spēkiem ir galvenā ietekme uz riepu nodilšanu. Tāpat kā dzēšgumijas nodilšana atšķiras balstoties uz to kura puse tiek biežāk lietota, tā riepu nodilums ir ļoti atkarīgs kā tiek lietotas bremzes. Piemēram, strauja apstāšanās, braucot ar lielu ātrumu, salīdzinājumā ar strauju apstāšanos, braucot ar mazu ātrumu, noved pie atšķirīgām protektora gumijas nodiluma pakāpēm. Piem. 100 ir gumijas nodiluma pakāpe strauji apstājoties, ja braukšana notiek ar ātrumu 40 km/h, savukārt ja braukšana notiek ar ātrumu 100 km/h, tad nodiluma pakāpe palielinās līdz 800.

Kādas riepas izvēlēties transportam

Kādas riepas izvēlēties transportam? Es ieteiktu labākās! Vertikāla slodze un vertikālais izliekums? Par to un šo šajā rakstā!

Ja riepa ir piepumpēta un tiek piemērota vertikālā slodze, riepa izmainās, jo daļa, kas saskaras ar ceļu izliecas. Kā paskaidrots attēlā

2-5, vertikālā riepas deformācija tiek saukta par vertikālo izliekumu. Attēlā 2-6 var redzēt, ka vertikālas slodzes palielināšana palielina vertikālo izliekumu, kas atainota sakarībā starp vertikālo slodzi un vertikālo izliekumu.

Riepas platuma izliekums

Uzliekot uz riepām vertikālo slodzi, riepas izliecas ne tikai gareniski, bet arī sāniski. Šī izmaiņa (palielinājums) tiek saukts par platuma izliekšanos. Riepu īpašību dēļ platuma izliekšanās nerada tik lielas problēmas kā vertikālā izliekšanās. Tomēr kravas automašīnu un autobusu, kuri lieto dubultās riepas, gadījumā, izliekšanās tiek lietota, lai izmērītu vai riepas saskarsies. Tāpēc attālums starp dubultajām riepām ir izveidots tā, lai tas būtu pietiekoši plats gadījumā, ja tiek uzliktas parastās riepas un ķēdes. Laba ideja ir lietot diskus, kuriem ir lielāks attālums izmantojot dubultās radiālās riepas, jo tām ir lielāks platuma izliekums salīdzinot ar diagonālajām riepām. Riepu izliekums nodrošina pietiekošu nospiedumu, lai mazinātu triecienus no ceļa virsmas, bet pārmērīgs izliekums pastiprina riepu berzi un nodilumu kā arī palielina rites pretestību. Tas samazina degvielas ekonomiju līdz ar to tiek rekomendēts sekot standarta ieteikumiem par piemērotu gaisa spiedienu un izliekumiem.

Sānu slodze un diagonāls izliekums

Ja slodze tiek uzlikta vertikālā un sānu virzienā, tad riepas izliekums ir diagonāls un šādu deformāciju sauc par diagonālo izliekumu. Palielinot sānu slodzi, palielinās diagonālais izliekums kā parādīts attēlā 2-9. Turklāt, pie pastāvīgas sānu slodzes darbojas attiecība – jo augstāks gaisa spiediens, jo mazāks diagonālā izliekuma līmenis. Izbraucot līkumu lielā ātrumā ar par maz piepumpētu bezkameru riepu, diagonālais izliekums var ietekmēt riepu bortus, kas, savukārt, var izraisīt riepu nomaukšanos no diskiem vai strauju nodilumu, jo riepas plecs pieskaras ceļa virsmai.

Elastības konstante

Elastības konstantes gadījumā tiek izmantota statiska slodze, lai noteiktu riepu izliekumu. Tas nozīmē, ka tā nosaka cik kilogrami slodzes ir nepieciešami, lai riepu izliektu par 1mm. Elastības vienība ir kg/mm. Atkarībā no slodzes virziena, elastīguma konstante iedalās vertikālajā un sānu elastībā.

Vertikālā elastības konstante

Statiska vertikāla slodze, kas nepieciešama vertikālam riepu izliekumam tiek saukta par vertikālo elastības konstanti. Mazāka vērtība norāda, ka riepa absorbē triecienus no ceļa virsmas, lai braukšanu padarītu līdzenāku.

Sānu elastības konstante

Statiska sānu slodze, kas nepieciešama, lai radītu riepu diagonālo izliekumu tiek saukta par sānu elastības konstanti. Ja brīdī, kad transportlīdzeklis maina braukšanas joslas, pūš sānu vējš, pārvietošanās notiek pa stāvu ceļu vai tiek izbraukti līkumi, diagonālā virzienā iedarbojas milzīgs spēks un parādās sānu izliekumi.

Vai ņemt kredītu, lai iegādātos mēneša biļeti sabiedriskajā transportā?

Ātrie kredīti ir pavēruši iespējas kā risināt visdažādākās finansiālās problēmas ļoti ērtā un ātrā veidā. Mēs varama aizņemties pat pavisam nelielu naudas summu un to varam izdarīt gan no datora gan no mobilā telefona. Ir daudz dažādu iemeslu kuru dēļ šos kredītus varam aizņemties, mūsu pašu ziņā ir izlemt vai iemesls kuram aizņemamies ir pamatos vai tomēr šeit ātrais kredīts būtu tas labākais variants.

Daudzi no mums iegādājas mēneša biļetes sabiedriskajam transportam, jo šādā veida dodamies uz un no darba. Ir daudz izdevīgāk pirkt mēneša biļeti, ja katru dienu braucam ar vienu vai vairākiem transportiem. Mēneša biļetes maksā no 30 līdz 50 Eiro, atkarībā vai mums nepieciešama biļete visiem transportiem un visām dienām vai tikai darba  dienām vienā maršrutā. Ja iegādājamies šo biļeti katru mēnesi, mēs šos izdevumus iekļaujam savā budžetā un ar to rēķināmies, bet vienmēr var rasties kādi sarežģījumi kuri var ietekmēt mūsu finanses un var rasties situācija ka nevaram atļauties iegadāties šo biļeti. Šādā situācijā mēs varama izņemties ātro kredītu.

Ātrie kredīti ir īstermiņa aizdevumi no 20 gadiem kuru atmaksa, parasti, notiek laikā līdz 30 dienām. Ja nepieciešami tikai 50 Eiro, tad ātrais kredīts ir ideāli piemērots, jo citi aizdevēji tik mazus kredītus nepiedāvā. Protams, ir jāpatur prātā ka mēneša laikā būs šis kredīts jāatmaksā. Īpaši izdevīgi šis kredīts ir tad, ja neesat iepriekš tos aizņēmušies, jo daudzi aizdevēji saviem jaunajiem klientiem piedāvā iespēju aizņemties pirmo kredītu bez procentu maksas.

Mēneša biļetes iegāde var būt ļoti nepieciešama, jo pērkot biļetes katram braucienam var nākties šķirties no daudz lielākas naudas summas, tāpēc aizņemties kredītu šim pirkumam noteikti nav nepareizi. Tajā pašā laikā, ir jāņem vērā ka kredīts ir arī jāatmaksā. Ja katru mēnesi pērkat biļeti un tikai šomēnes ir radušies neparedzēti apstākļi ka nevarat to izdarīt, kredīts var būt lieliska iespēja, bet ir jāparedz atmaksas izdevumi. Lai arī varat ietaupīt ar šo biļeti, ja nevarēsiet veikt atmaksu, problēmas būs daudz lielākas. Varbūt labāk ir meklēt citu veidu kā nokļūt darbā, velosipēds vai iešana kājām.

Taču kopumā, šis ir pamatots iemesls ātrā kredīta ņemšanai. ieplānojot kad varēsiet veikt atmaksu, varat aizņemties uz nedēļu vai divām, šādi vēl vairāk ietaupot uz procentiem, ja tādi ir jāmaksā. Galvenais ir tas, ak nedrīkst uz šo iespēju pārāk paļauties, tas ir rezerves variants un tādam tam arī būtu jābūt. Ja sākat plānot šī pirkuma veikšanu ar kredīta palīdzību, tad ir citas problēmas kuras jārisina, jo plānots ātrais kredīts var būt ļoti riskants, tas var radīt situāciju ka viens noved pie nākamā un nākamā. Esiet uzmanīgi, bet aizņemties šādam mērķim noteikti varat.

Lētākais veids kā atpūsties

Jebkurš no mums bērnībā ir pārvietojies ar velosipēdi, pēc manām domāt mēs visi to esam darījuši. Daļa no mums ar velosipēdiem ir pārvietojušies ar velosipēdiem no mājas uz darbu vai uz kādu citu iestādi ko ir bijis nepieciešams apmeklēt. Gan jau mūsu vidū ir arī cilvēki kuri ,tāpat kā es, ar velosipēdu ir apmeklējuši kādu no mūsu skaistās Latvijas apbrīnojamam  vietām ar velosipēda palīdzību. Liels pluss pārvietojoties ar velosipēdu ir naudas ekonomija kuru jūs varat ieekonomēt pārvietojoties ar velosipēdu.

Kādēļ velosipēds ir lētākais veids kā atpūsties ?

Lai iegādātos velosipēdu jums ir jāiztērē daudz mazāki naudas līdzekļi salīdzinot kādi bija jātērē lai iegādātos automašīnu, kā arī velosipēds ir lētāks kā sabiedriskais transports, jo velosipēds jums parasti ir vairāk nekā vienu gadu. Velosipēda remonta izmaksas arī ir zemākas, līdz ar to draudzīgākas jūsu maciņam. Protams, pārvietojoties ar velosipēdu jūs arī uzturat sevi labā formā, jo jūs piekopjat aktīvu dzīves veidu.

Kāpēc bezbiļetniekus sauc par zaķiem

Rīgas satiksme stāsta par šī brīža bezbiļetnieku situāciju. 2016. gadā Rīgas satiksme sākotnēji veica kontroli sabiedriskajā transportā, tādas bija aptuveni 260 tūkstoši, kuru laikā tika reģistrēti 67 tūkstoši bezbiļetnieki. Nedēļā vairākas reizes, apsardzes darbiniekiem, ir jāiesaistās kontrolieru darbā, jo bezbiļetniekiem ar kontrolieriem rodas konflikta situācijas. Tomēr ja kontrolieriem ir nepieciešama palīdzība un klāt nav apsardzes darbinieka, tad viņi sauc palīgā pašvaldības policiju.

Kā nopirkt e-talonu

Dzīvojot Rīgā, transports uz skolu vai darbu ir nozīmīga ikdienas sastāvdaļa. Ja pārvietošanos veic bez automašīnas vai velosipēda, visticamāk, Tev aktuāla ir e-talona izmantošana. E-talons katru mēnesi izmaksā gana dārgi – ja neesi students vai skolēns, kam tiek piemērota atlaide, e-talons uz mēnesi uz visu veidu transportiem Rīgā maksā 50 eiro. Kā rīkoties situācijā, ja Tev ir beidzies e-talona apmaksātais periods, bet nav pietiekami daudz brīvo līdzekļu, lai samaksātu par nākamā mēneša braucieniem? Principā Tev pastāv vairākas iespējas – aizņemties no draugiem vai radiniekiem, turpināt braukt ar sabiedrisko transportu, maksājot par konkrētu braucienu (šādā veidā, Tev nevajadzēs uzreiz maksāt visus 50 eiro), vai izmantot tādu iespēju, kā ātrais kredīts e-talona iegādei.

Kas ir ātrais kredīts?

Noteikti esi redzējis un dzirdējis dažādu nebanku kreditoru reklāmas par ātrajiem kredītiem un zini, ka ātrais kredīts ir neliels naudas aizdevums ar atmaksas termiņu līdz 30 dienām. Būtiski pieminēt to, ka šāds aizdevums ir paredzēts neplānotu tēriņu segšanai, nevis ilgstošu finansiālo problēmu risināšanai. Maksimālā summa, kādu kreditori var piešķirt, ir limitēta līdz 425 eiro, tomēr minimālo aizdevuma apmēru katrs kreditors nosaka pats – lielākajā daļā gadījumu tie ir 50 eiro, līdz ar to ātrais kredīts e-talona iegādei ir tieši piemērots!

Ātrais kredīts e-talona iegādei – vai laba doma?

Attiecībā uz kredītsaistībām, tajā skaitā ātrajiem kredītiem, ir jābūt ļoti piesardzīgam – uzņemties jebkura veida kredītsaistības vajadzētu tikai tad, ja Tu esi pilnīgi pārliecināts, ka tās varēsi atmaksāt noteiktajā laikā un apmērā. Ātrais kredīts e-talonam var būt laba doma, jo:

  • Iegādājoties mēneša e-talona biļeti, katrs brauciens Tev izmaksā mazāk – ja nolemsi e-talona iegādi atlikt uz brīdi, kad saņemsi algu, Tev būs jābrauc uz darbu vai skolu, izmantojot vienreizējās brauciena biļetes, kas maksā 1.3 eiro. Ja Tev jābrauc, piemēram, ar 2 transporta līdzekļiem katru dienu, tas nedēļā Tev var izmaksāt pat 25 eiro;
  • Ja e-talons ir beidzies dažas dienas pirms algas, Tu vari paņemt ātro kredītu un to atdot uzreiz algas dienā – šādā veidā Tu varēsi izmantot sabiedrisko transportu braukšanai uz darbu bez liekām izmaksām, jo, aizņemoties 50 eiro uz 10 dienām, komisijas maksa nebūs lielāka par 3 eiro ( skaties katra konkrētā aizdevēja piedāvājumu!);
  • Ja saskaries ar neplānotiem tēriņiem visa mēneša laikā (ārsta apmeklējums, lielāki komunālie rēķini), ātrais kredīts e-talona iegādei var atvieglot Tavu ikdienas budžetu;
  • Ja nevarēsi atdot aizdevumu noteiktajā laikā, Tev būs iespēja pagarināt tā atmaksas termiņu – tas ir maksas pakalpojums, tomēr tā ir iespēja Tev tikt galā ar finansiālajām problēmām un atmaksāt visas saistības.

Vai aizņemties e-talonam

Ceļa izdevumi var būt ļoti apjomīga mūsu budžeta daļa. Tie var būt izdevumi par degvielu vai sabiedrisko transportu, bet mēneša griezumā, tā var būt pat ļoti liela summa. Protams, ja mēs strādājam, izredzes ka spēsim izvairīties no ceļa izdevumiem ir ļoti niecīga. Katram ir nepieciešams tādā vai citā veidā nokļūt darbā, lai varētu pelnīt naudu un, paralēli, varētu nokļūt darbā arī turpmāk.

Ja ir radusies situācija kad, tādu vai citu iemeslu dēļ, mēs nevaram atļauties iegādāties nepieciešamos braucienus vai braukšanas biļeti, mums ir nepieciešams vainu rast iespēju to izdarīt vai atrast alternatīvus veidus kā nokļūt darbā. Mēs varam iet kājām, mēs varam izmantot velosipēdu, mēs varam atrast kādu kurš mūs vara aizvest. Ziema, lietus, auksts un nepatīkams laiks var mums likt pārdomāt iespēju iet kājām vai braukt ar velosipēdu, arī attālums ir ļoti liels faktors. Ne visi strādā 20 minūšu attālumā no mājām, daudziem ir jābrauc ar vairākiem autobusiem, lai nokļūtu darbā, ne visiem ir velosipēdi, lai to vispār padarītu par iespējamību.

Situācijās kad sabiedriskais transports ir vienīgā iespēja kura mums ir pieejama, mums nav daudz iespēju kā rīkoties, ja ir radusies situācija ka nespējam iegādāties nepieciešamos braucienus vai mēneša biļeti. Ātrs kredīts šādās situācijās var būt labākais variants, bet ir jāatceras ka tas nav nekas tāds, ko darīt bez pārdomām, tas nav bez riskiem. Mums ir rūpīgi jāapsver savas iespējas iegādāties nākamo biļeti un samaksāt kredītu. Ir jāpārdomā kāpēc šāda situācija ir radusies. Iespējams, vienu mēnesi varam rast kādus citus veidus kā pārvietoties, bet aizņemties mēs varam. Ja mēs netiksim uz darbu, mēs nenopelnīsim nākamo algu, tāpēc tas nav ļoti grūts jautājums.

Ja šī situācija sāk kļūt par ierastu parādību, tad kredīts gan ir slikta iespēja, jo mums ir dziļāka problēma par naudas trūkumu konkrētas situācijas iespaidā. Mums ir svarīgi izvērtēt savas iespējas ne tikai tagad, bet arī turpmāk. Ja esam droši par savām iespējām atmaksāt kredītu bez sarežģījumiem gan ātrais kredīts no 20 gadiem, gan kāds cits aizdevums, šim mērķim, ir pilnīgi pieļaujams.

Kāpēc izvēlēties vai neizvēlēties sabiedrisko transportu

Daudzi cilvēki, kam nepieder savs transportlīdzeklis, paļaujas uz sabiedrisko transportu, jo tas ir galvenais pārvietošanās veids Rīgas pilsētā un Latvijas starp pilsētām (autobuss vai vilciens). Pat daži cilvēki, kuriem pieder auto, izvēlas regulāri izmantot sabiedrisko transportu un šī tendence, šķiet, iegūst arvien lielāku popularitāti. Došanās ar tramvaju vai autobusu uz skolu vai darbu sniedz daudzas priekšrocības. No vienas puses, tas atvieglo pārvietošanos sastrēguma stundās un padara pārvietošanos daudz vieglāku un mierīgāku, izņemot reizēs, kad sabiedriskais transports ir pārpildīts.

Braukšana ar sabiedrisko transportu ļauj autovadītājiem sēdēt un atpūsties, lasīt, vai veikt vajadzīgos darbus. Citas priekšrocības, pārvietojoties ar sabiedrisko transportu, ietver ietaupījumus no transportlīdzekļu uzturēšanas un degvielas izmaksām, satiksmes sastrēgumu samazinājumu un transportlīdzekļu radīto emisiju samazinājumu, kas var radīt kaitējumu videi.

Ja persona izmanto sabiedrisko transportu, viņi uzticas tam, ka uzņēmums, kas pārrauga transportlīdzekļu tehnisko apkopi un ekspluatāciju, ir pienācīgi parūpējies par pasažieru drošību un labklājību. Diemžēl tas ne vienmēr tā ir. Patiesībā, ir daudzi gadījumi, kad nolaidīga rīcība attiecībā uz sabiedrisko transportu var radīt bīstamas situācijas pasažieriem, kā arī citiem braucējiem.

Nolaidīgi vai neapdomīgi autobusu vadītāji vai tramvaju vadītāji ir iespējamie cēloņi negadījumiem, kuros iesaistīts sabiedriskais transports. Ikviens, kurš regulāri brauc ar pilsētas autobusu ir, iespējams, pieredzējis, ka vadītājs veic manevrus, kas padara pasažierus mazliet nervozus. Šādai neapdomīgai transportlīdzekļu vadīšanai un pasažieru apdraudēšanai nav nekāda attaisnojuma. Dažreiz šī nolaidība ir rezultāts tam, ka autovadītāji ir noguruši vai pārstrādājušies. Lai gan tas var norādīt uz problēmu augstāk komandas ķēdē, tas nekādā veidā nepadara pasažieru apdraudēšanu pieņemamu.

Kā pirkt mājokli pēc atrašanās vietas

Daudzi cilvēki uzskata, ka mājokļa cena, platība un stils ir izšķirošie faktori, iegādājoties jaunu mājokli. Lai gan tie visi ir svarīgi apsvērumi, viens aspekts, kas ir vienlīdz svarīgs, ir īpašuma atrašanās vieta. Protams, atrašanās vieta ir atkarīga no konkrēta pircēja vēlmēm.

Daži pircēji domā, ka ir svarīgi, lai mājoklis atrastos labas izglītības iestādes. Tomēr lielākā daļa pircēju piekritīs, ka piekļuve labai sabiedriskā transporta vietai ir sevišķi svarīga. Cilvēkiem, kam nepieder savs auto, sabiedriskā transports ir vienīgais veids, kā viņi var pārvietoties Rīgas pilsētā. Sabiedriskā transporta pieturu tuvums dzīvesvietai ir ļoti nozīmīgs. Kāda jēga no tā, ka dzīvesvietas tuvumā atrodas slimnīca, lielveikali, parki vai dažādi uzņēmumi, ja uz tiem nevar ērti nokļūt?

Ir daudz cilvēku, kam pieder savas automašīnas, bet ir arī daudz cilvēku, kuriem nav citas izvēles kā izmantot sabiedrisko transportu. Sabiedriskā transporta būtība slēpjas tā spējā izpildīt iedzīvotāju ikdienas transporta vajadzības. Bet pat tiem cilvēkiem, kuriem ir savas automašīnas, sabiedriskā transporta tuvumam ir savas priekšrocības. Piemēram, tas dod viņiem iespēju ietaupīt uz degvielas un stāvvietu izmaksām, jo īpaši tagad, kad degvielas cenas ir palielinājušās.

Bet ne tikai cilvēki gūst labumu no efektīva sabiedriskā transporta. Laba sabiedriskā transporta vieta ir labvēlīga arī apkārtējai videi. Došanās ikdienas gaitās ar tramvaju vai autobusu tā vietā, lai dotos uz darbu ar auto, samazina oglekļa emisijas un tā rezultātā rada mazāku gaisa piesārņojumu.