Trolejbuss

Lielākās daļas rīdzinieku ikdienas neatņemama sastāvdaļa ir sabiedriskais transports. Viens no sabiedriskajiem transportiem Rīgā ir trolejbuss. Rīgā ir 19 dažādi trolejbusu maršruti, kas palīdz iedzīvotājiem nokļūt visdažādākajās pilsētas daļās un rajonos. Šos pasažieru pārvadājumus nodrošina uzņēmums „Rīgas Satiksme”.Šis transporta veids ir gana populārs, jo 2015. gadā tika pārvadāti nepilni 45 miljoni pasažieru. Atšķirībā no autobusiem, trolejbusi savus pakalpojumus sniedz tikai pilsētas robežās.

Pirmais trolejbusu maršruts Rīgā tika atklāts jau 1947. gadā. Šajā gadā, pa Rīgas ielām brauca tikai trīs trolejbusi. Nākamajā gadā, tika atklāta vēl viena trolejbusu līnija un tā, pamazām, šis transporta veids tika ieviests ikdienas dzīvē. Laikam ejot, trolejbusu maršruti kļuva populārāki un sabiedrībai pieejamāki, tika attīstīta infrastruktūra un iepirkti jauni, modernāki trolejbusi.

Ņemot vērā Rīgas attīstību, ir pašsaprotami, ka sabiedriskais transports ir loti nozīmīgs un nepieciešams. Rīgā ir pieejami autobusi, trolejbusi un tramvaji, kā arī mikroautobusi. Katram no šiem transporta veidiem ir savas priekšrocības, bet kopumā, mūs interesē tikai tas, kurš transports ir mums tuvākais un izdevīgākais. Trolejbusi šajā ziņā nav tik izplatīti kā autobusi, bet tiem ir savas priekšrocības.

Liela daļa trolejbusu kursē caur pilsētas centru. Liela daļa brauc līdz centram un tā rajonam, tur tas griežas apkārt un atgriežas pa to pašu maršrutu. Pasažieriem nav īpašas nozīmes kurā transportā kāpt, bet jāsaka ka trolejbusu Rīgā vēl nav tik moderni kā autobusi. Trolejbusu parka atjaunošana nenotiek tik rati kā autobusiem. Tas gan nav liels mīnuss, jo arī vecāka modeļa trolejbusi ir gana labi un ērti. lielākais mīnuss trolejbusu satiksmes straujākai attīstībai un jaunu maršrutu izveidei ir tas, ka ir nepieciešams izbūvēt elektrolīnijas, lai trolejbusi spētu kursēt. Tajā pašā laikā, tiek arī iepirkti jaunās paaudzes trolejbusi kuri ir aprīkot ar dzinēju kas nozīmē, ka trolejbuss vairs nav piesaistīts elektrības padevei. Trolejbusu spēja novirzīties no maršruta kurš ir jau izlikts ar vadiem, nozīmē, ka nākotnē varam sastapt daudz lielāku trolejbusu popularitāti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *